آژیر قرمز تورم 100 درصدی کشمش پلویی ملایر در ایران

انگور و کشمش پلویی ملایر آنتی اکسیدان های فنولیک را فراهم می کنند که به مزایای سلامتی بالقوه آنها کمک می کند.

هدف از این مطالعه مقایسه ظرفیت آنتی اکسیدانی و محتوای فنلی انگور سبز بدون هسته تامپسون ، کشمش آفتابگردان و کشمش طلایی و برای مشاهده اثرات مصرف آنها به مدت 4 هفته در 15 مرد مرد سالم با طرح متقاطع.

ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن، اکسیداسیون سرم، کل فنول ها و پروتئین واکنشی C بررسی شد. بلافاصله پس از مصرف، تغییرات غیر مثبت قابل توجهی وجود داشت. فرض بر این است که این نتایج منفی ممکن است با اکسیداسیون پس از غذا، یک اثر شناخته شده پس از مصرف کربوهیدرات توضیح داده شود.

کشمش طلایی دارای بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدانی و محتوای فنلی بود. مصرف یک وعده انگور یا کشمش در روز، علاوه بر یک رژیم غذایی معمولی، ممکن است برای غلبه بر اکسیداسیون پس از غذا در صورت مصرف با سایر غذاهای پر کربوهیدرات کافی نباشد، اما ممکن است در طول زمان اثرات آنتی اکسیدانی مفیدی داشته باشد.

کشمش

محققان تست کشمش ساده ای را برای پیش بینی توجه و ظرفیت یادگیری کودک ایجاد کردند بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه وارویک، یک آزمایش ساده با استفاده از کشمش می تواند پیش بینی کند که یک کودک نوپا در سن هشت سالگی چقدر عملکرد تحصیلی دارد.

آنها فقط با استفاده از یک تکه میوه خشک و یک فنجان پلاستیکی آزمایشی را بر اساس مدت زمانی که یک کودک 20 ماهه می تواند برای برداشتن کشمش از جلویش صبر کند، ابداع کرده اند.

به کودکان نوپا کشمشی داده شد که در زیر فنجان مات و در دسترس قرار داده شد. پس از سه بار تمرین از کودکان نوپا خواسته شد تا زمانی که به آنها گفته شود (60 ثانیه) می توانند کشمش را لمس کرده و بخورند، صبر کنند.

در طول این مطالعه مشخص شد کسانی که بسیار نارس به دنیا آمده بودند بیشتر احتمال دارد کشمش را قبل از زمان تعیین شده مصرف کنند. در مطالعه بعدی، دانشگاهیان دریافتند که آنهایی که نمی‌توانستند رفتار خود را در دوران نوپا مهار کنند، هفت سال بعد در مدرسه به خوبی همسالان خود عمل نمی‌کنند.