ارزش اقتصادی شیرینی قوتو کرمانی

شیرینی قوتو کرمانی به همراه کلمپه کرمانی دو محصول غذایی مشهور این استان هستند که ارزش غذایی و اقتصادی فراوانی برای مردم کرمان دارد.
با توجه به وسعت بسیار زیاد کشورمان، ایران به چندین استان کوچک و بزرگ تقسیم شده است تا وضعیت اداره جامعه و خدمات دهی به مردم توسط حاکمان و دولتمردان آسان تر شود. البته تقسیم کشور به چند استان یا ایالت به ایران منحصر نیست و در همه کشورهای پهناور این تقسیمات جغرافیایی وجود دارد. علاوه بر خدمات دهی و اداره بهتر جامعه، از آنجا که معمولا تقسیمات کشوری به چند استان مجزا با توجه به نژاد و فرهنگ مردم انجام می شود لذا می توان مردم هر استان را از نظر فرهنگی و نژادی مشابه یکدیگر دانست. به عنوان مثال بیشتر اقوام بلوچ ایران در استان سیستان و بلوچستان، اقوام کرد در کرمانشاه و کردستان، اقوام لر در لرستان، چهارمحال و بختیاری زندگی می کنند.

شیرینی قوتو و کلمپه در کرمان

کرمان پهناورترین استان ایران می باشد که فرهنگ مردم کرمان با سایر مناطق کشورمان متفاوت است. شیرینی ها و غذاهای مخصوصی در کرمان تولید و طبخ می گردد که مهم ترین و مشهورترین آن شیرینی قوتو کرمانی و کلمپه کرمانی می باشد. این شیرینی های خوشمزه با استفاده از میوه ها و گیاهان دارویی متفاوت و ارزشمندی تهیه می گردد که سبب شده تا ارزش غذایی آنها به ویژه شیرینی قوتو کرمانی بسیار بالا باشد.
شیرینی قوتو کرمانی

ارزش تجاری و اقتصادی قوتو

با توجه به ارزش غذایی بسیار زیاد قوتو، مشتریان و مصرف کنندگان فراوانی برای خرید قوتو کرمانی علاقمند هستند به طوریکه امروزه شرکت ها و تولیدکنندگان قوتو با بسته بندی و عرضه قوتو در بازار ایران توانسته اند سهم بسزایی از فروش این محصول را به دست آورند.