ارزش غذایی معجون قوتو پسته ای

همانطور که مستحضرید با استفاده از پودر پسته در کرمان محصولی تولید می گردد که معجون قوتو پسته ای نام دارد و ارزش غذایی بسیار زیادی دارد.
استان کرمان از لحاظ مساحت دومین استان بزرگ کشور است و از نظر تولید محصولات کشاورزی جز استان های پیشرو محسوب می شود. اگرچه در این استان به علت منابع آبی اندک محصولات کشاورزی فراوانی تولید نمی شود (البته با توجه به مساحت بسیار زیاد آن) اما محصولات کشاورزی ای که در این استان تولید می شود از نظر اقتصادی، تجاری و غذایی بسیار اهمیت دارد. پسته و خرما به عنوان مهم ترین محصولات کشاورزی کرمان در ایران مطرح هستند و البته لازم به ذکر است که بخشی از این محصولات تولیدی علاوه بر استان کرمان و کشور ما در سایر کشورهای جهان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی مشتریان زیادی دارد و صادرات پسته و خرما همواره بخشی از درامد ارزی غیر نفتی ایران را تشکیل می دهد.

کاربرد پسته در تهیه و تولید قوتو پسته ای

اگرچه پسته به عنوان یکی از مهم ترین اعضای مخلوط آجیل بیشتر به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد اما کاربردهای فراوان دیگری نیز در تهیه و تولید انواع محصولات غذایی مانند معجون قوتو و شیرینی حلوا مسقطی دارد.

ارزش غذایی قوتو

ارزش غذایی و دارویی فراوان معجون قوتو پسته ای

عمدتا از پسته برای تزئین شکل ظاهری شیرینی ها مانند خلال پسته در روی حلوا مسقطی استفاده می شود اما در محصولات غذایی دیگری مانند شیرینی قوتو پسته ای به صورت پودری درآمده و با مواد اولیه دیگر تولید قوتو مخلوط می گردد. ارزش غذایی قوتو پسته ای بسیار زیاد است و وجود این خشکبار ارزشمند نیز تاثیر بسزایی بر ارزش غذایی و دارویی آن داشته است.