استفاده از سرامیک پرسلان نما تبریز در ساختمان مدارس چین ممنوع شد

سرامیک پرسلان نما تبریز ماده ای است که اغلب در ساخت و ساز استفاده می شود و از مخلوطی از مواد معدنی، معمولاً ماسه سیلیس، با چسب رسی و مقداری ناخالصی و تا 30 درصد آب ساخته می شود.

آنها در دمای بالاتر از آجر پخته می شوند، به طوری که سیلیس دوباره متبلور می شود و یک ماده شیشه ای تشکیل می دهد که چگالی، استحکام، سختی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و یخ زدگی و ثبات ابعادی بیشتری دارد.

در حین پخت، آب خارج می شود، اگرچه ممکن است با خشک کردن قبل از پخت، این مقدار از 30٪ به 2-5٪ کاهش یابد. در این کاهش محتوای آب، بسته به سرامیک پرسلان نما تبریز و جزئیات فرآیند، محصولات قبل از اینکه در دمای 1800-2000 درجه برای روزها یا هفته‌ها در یک زمان پخت شوند، به صورت پودر قالب‌گیری می‌شوند.

سرامیک ها ممکن است ظاهری مانند پخت داشته باشند یا لعاب دار باشند. این مواد از نظر محیطی پایدار هستند آنها بیشتر در جو اکسید نمی شوند، بنابراین از نظر هزینه های نگهداری مقرون به صرفه هستند.

هنگامی که آنها با مواد دیگر ترکیب می شوند، معمولاً قطعاتی که فشار زیادی دارند و در معرض خوردگی هستند، احتمالاً مشکلاتی ایجاد می شود. اگر تعمیرات با شکست مواجه شوند، نتیجه می تواند چشمگیر باشد.

بر خلاف فلزات، سرامیک ها قادر به رفتار انعطاف پذیر نیستند. آنها مستقیماً پس از حد الاستیسیته خود به طرز شکننده ای شکست می خورند.

سرامیک ها مواد معدنی و غیرفلزی هستند، اغلب متخلخل و ساختار کریستالی دارند. مواد غیر کریستالی که خصوصیات دیگر سرامیک‌ها را به اشتراک می‌گذارند، به عنوان شیشه طبقه‌بندی می‌شوند، اگرچه زمانی که ساختار کریستالی را به دلیل عملیات حرارتی به خود می‌گیرند، به عنوان شیشه سرامیک نامیده می‌شوند.

خواص مکانیکی مواد سرامیکی در کاربردهای ساختمانی از اهمیت خاصی برخوردار است. اینها شامل سختی و استحکام فشاری، توانایی مقاومت در برابر فرسایش شیمیایی و مقاومت در برابر دماهای بسیار بالا است.

مواد سرامیکی نیز از نظر برش و کشش شکننده و ضعیف هستند، اما این خواص مکانیکی باید در انتخاب مواد سرامیکی برای ساخت در نظر گرفته شود.