استفاده از گلدان پلاستیکی خیلی بزرگ گرد به عنوان استانبولی در بنایی

گلدان ها یکی از رایج ترین پلاستیک های موجود در باغ هستند. تنها در بریتانیا، تخمین زده می شود که سالانه حدود 500 میلیون گلدان پلاستیکی گیاهی استفاده می شود و نظرسنجی توسط مجله مصرف کننده کدام؟ دریافتند که یک باغبان انگلیسی متوسط 39 گلدان پلاستیکی گیاهی دارد که آلونک، گلخانه یا گاراژ خود را به هم ریخته است.

البته می‌توانید از گلدان پلاستیکی خیلی بزرگ گرد مراقبت کنید، بیش از یک بار از آن‌ها استفاده کنید و در نهایت با بازیافت آن‌ها را کنار بگذارید. اما متأسفانه، آنقدرها هم ساده نیست. بازیافت آنها اغلب آسان نیست و در سراسر جهان کمتر از 10 درصد زباله های پلاستیکی بازیافت می شوند.

با این حال، خرید گلدان های زیستی امکان پذیر است. اینها از مواد زیستی فیبری مانند خمیر چوب، پوسته برنج و کود گاوی ساخته می شوند که به شکل گلدان گیاه فشرده می شوند.

بیشتر آنها زیست تخریب پذیر هستند و می توان آنها را با گیاه کاشت، یا پس از اتمام کار در کمپوست انداخت. برخی از آنها مانند آنهایی که از پوسته برنج ساخته شده اند سفت هستند و حتی می توانند چندین بار در طی چند سال استفاده شوند.

یکی از معایب گلدان های گیاهی با پایه زیستی این است که گران تر از گلدان های پلاستیکی هستند. در حال حاضر، به عنوان مثال، در Amazon.co.uk، می توانید 100 گلدان 8 سانتی متری خمیر چوب را با قیمت 1399 پوند (1562 یورو) تهیه کنید، در حالی که 100 گلدان پلاستیکی با اندازه مشابه 10،88 پوند (12،15 یورو) برای شما هزینه خواهد داشت).

با این حال، یک نظرسنجی اخیر توسط مجله Gardeners’ World در بریتانیا نشان داد که 85٪ از خوانندگان آن مایلند از پلاستیک کمتری استفاده کنند و 66٪ مایلند برای کالاهایی که مصرف پلاستیک آنها را کاهش می دهند، بیشتر بپردازند.

تحقیقات در ایالات متحده نشان داد که مردم مایلند برای گلدان های غیر پلاستیکی هزینه بیشتری بپردازند. این نشان می دهد که اشتها برای گلدان های جایگزین، حتی اگر گران تر باشد، وجود دارد.

اما به طور طبیعی، پس از بیش از 50 سال گلدان های پلاستیکی، باغبان نگران این هستند که چگونه این جایگزین ها خوب کار می کنند و اثرات منفی احتمالی روی گیاهان خود دارند.