انتخاب میوه خشک فرینو به عنوان برترین میان وعده در جشنواره غذا

فنولیک ها به ظرفیت آنتی اکسیدانی میوه ها و سبزیجات کمک می کنند و ظرفیت های عملکردی زیادی را نشان می دهند و اثرات مفید بسیاری بر سلامت انسان دارند. برای تعیین ظرفیت آنتی اکسیدانی (AOC) در مواد گیاهی و محصولات مشتق شده می توان از روش های زیادی استفاده کرد.

همانطور که در سایر مطالعات مشابه نشان داده شده است، ابتدا از روش FRAP برای ارزیابی ظرفیت آنتی اکسیدانی در میوه خشک فرینو استفاده شد.

در این مطالعه، مقادیر FRAP از 23.09 ± 0.74 میلی مول Fe2+/kg DW (GS) تا 12.60 ± 137.45 میلی مول Fe2+/kg DW (CF) در توافق با سایر مطالعات بود. به طور خاص، میوه های خشک سیب و گوجی مقادیر AOC مشابه مقادیر گزارش شده توسط Donno و همکاران را نشان دادند.

پلگرینی و همکاران، در حالی که هیچ داده‌ای در مورد کیوی و میوه خشک فرینو در متون علمی موجود نیست، زیرا آنها محصولات نوآورانه‌ای هستند که هنوز در سطح تجاری بسیار گسترده نشده‌اند حتی اگر دارای ارزش سلامتی بالقوه بالایی باشند.

این تحقیق یک مطالعه مقدماتی است که بر اساس توصیف ترکیب میوه خشک فرینو مختلف به منظور ارزیابی پتانسیل آنها به عنوان تنقلات سلامت‌بخش انجام می‌شود.

در مقایسه با داده‌های گزارش‌شده در سایر مطالعات مشابه، مقادیر میوه‌های خشک در مقایسه با همتایان تازه آن‌ها به دلیل غلظت پس از خشک شدن یا فرآیند کم‌آبی بسیار بالاتر بود.

در هر صورت، تجزیه و تحلیل بیشتر بر روی میوه های تازه و میوه خشک فرینو برای تایید این فرضیه اولیه ضروری است. فرآیند خشک کردن باعث تغییر و یا از دست دادن برخی از ترکیبات خاص می شود.

اما ظرفیت آنتی اکسیدانی و TPC در طول فرآیند تغییر نکرد زیرا این دو پارامتر عمدتاً به تعداد زیادی از ترکیبات فنلی بستگی دارند که هیچ تفاوتی را نمی توان با رویکرد چند نشانگر تشخیص داد حتی اگر تعداد نشانگرها زیاد باشد.