انواع مختلفی از پارچه کرپ و نحوه ساخت و الیاف

اکنون در مورد پارچه کرپ بیشتر می دانید، بیایید انواع مختلف پارچه آن را مورد بحث قرار دهیم. انواع مختلفی از پارچه کرپ مازراتی وجود دارد. با این حال، همه آنها بر اساس نحوه ساخت و الیاف استفاده شده متفاوت هستند.

این پارچه کرپ سبک وزن معمولاً از ابریشم بدون روکش شفاف کرپ بافتی ساخته شده است. کرپ د چینی تمایل به داشتن سنگ‌ریزه، مات و صاف دارد، بنابراین معمولاً می‌توانید آن را روی لباس‌های مجلل و لباس‌های شب استفاده کنید.

علاوه بر این، کرپ د چین نیز دارای الیاف بسیار پیچ خورده است. در تار نخ های ابریشمی و در پود نخ های پود دارد. هنگامی که در معرض نور خورشید یا عرق قرار می گیرد، این پارچه مبلی ضعیف می شود. کرپ مراکشی یا کرپ ماروکائین بافتی بافته شده و سنگین دارد.

این پارچه کرپ آجدار اغلب از ابریشم مصنوعی، پشم یا ابریشم ساخته می شود. بافت آجدار و مواج مشخص آن به دلیل نخ های تابیده شده در پود آن است.

برای ساخت کت و شلوار و لباس مناسب است.ساخت کرپ Plisse شامل استفاده از غلتک های سنگین است. اینها طرح کرپ را روی پارچه نقش می بندند.

برای اینکه این نوع پارچه لحاف تشک عروس جدید ظاهر خود را نشان دهد، می توان یک عملیات شیمیایی نیز انجام داد. این پارچه نخی دارای نقوش سنگریزه یا راه راه است که از موم ساخته شده اند و در محلول قلیایی غوطه ور می شوند.

هنگامی که موم جدا می شود، نوارهایی روی قسمت های بدون پوشش پارچه وجود دارد که منقبض شده است. در نتیجه مواد بسیار محکم است و نیازی به اتو کردن آن نیست.

کرپ پشمی یا کرپون نوعی پارچه مازراتی سیمی است که منجر به مخلوط شدن الیاف پنبه و ابریشم می شود. ظاهر منحصر به فرد پارچه زمانی ظاهر می شود که نخ در حین بافندگی درمان شود. اغلب برای ساخت لباس و لباس زیر استفاده می شود.

  • منابع:
    1. WHAT IS CREPE FABRIC? GUIDE, USES & CARE
  • تبلیغات: 
    1. با ما گام به گام به موفقیت نزدیک تر می شوید
    2. با بطری قایق 2 طبقه بسازید
    3. با این همبرگر به سکه طلا برسید
    4. استفاده از کشمش برای ساخت جواهرات