انواع معجون سنتی قوتو

بدون شک تولید و طبخ انواع شیرینی های سنتی و محلی مانند معجون دارویی و غذایی قوتو در کرمان از جلوه های فرهنگی مهم این منطقه به شمار می رود.
تولید غذاها و شیرینی های محلی و سنتی از جلوه های فرهنگی مردم یک منطقه به شمار می روند به طوریکه می تواند علایق و سلیقه های مردم یک منطقه در انجام فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، تجاری و تولیدی را در محصولات تولیدی و آثار تاریخی آن منطقه جستجو کرد. بدون شک سوغاتی های معروف، شیرینی های سنتی و محلی لذیذ و غذاهای خوشمزه هر منطقه نشان دهنده سیر فرهنگی و ویژگی های مردمان یک منطقه می باشد.

تولید شیرینی خوشمزه قوتو در کرمان از جلوه های فرهنگی مردم ایران

کشور پهناور ایران دارای فرهنگی کهن و تمدنی بزرگ است از این رو مردمان ایران از قدیم تا کنون به داشتن فرهنگ بالا و جلوه های فرهنگی زیبا و آثار تاریخی فراوان مشهور بوده اند. بدون شک استان کرمان از مهم ترین استان های تاریخی کشورمان است و شهرستان بم در این استان مهم ترین شهر تاریخی کشورمان می باشد. علاوه بر آثار تاریخی فراوان کرمان که می توان از ارگ بزرگ بم به عنوان مشهورترین و زیباترین آنها اشاره کرد، تولید شیرینی خوشمزه قوتو از دیگر جلوه های فرهنگی مردمان این خطه از سرزمین مادری مان می باشد.

انواع معجون قوتو

انواع قوتو تولیدی در کرمان

قوتو از محصولات گیاهی و لذیذی است که روش پخت بسیار آسانی دارد اما مواد اولیه تولید شیرینی قوتو بسیار اهمیت دارند زیرا نوع این شیرینی وابسته به موادی است که در تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد و هرچه این مواد ارزشمندتر باشند انتظار می رود که شیرینی قوتو ارزش بیشتر و بالاتری داشته باشد.