بازار فروش قوتو سنتی

شیرینی قوتو از بهترین و ارزشمند ترین شیرینی های سنتی در ایران است که دارای ارزش غذایی، تجاری و اقتصادی فراوانی بوده و در حال حاضر در بازار شهرهای مختلف به فروش می رسد.
ارزش غذایی محصولات و مواد خوراکی تاثیر بسزایی بر سلامتی بدن دارد به طوریکه مصرف مواد غذایی سالم می تواند به افزایش طول عمر و حتی درمان برخی از بیماریهای بدن کمک نماید و از طرف دیگر مصرف مواد غذایی نا سالم و مضر بدون شک موجب بیماری های متعدد روحی و جسمی خواهد شد. با توجه به تنوع فراوان محصولات غذایی در بازار ایران، انتخاب و خرید محصولات ارزشمند غذایی بسیار راحت به نظر می رسد اما باید توجه داشت که بدون مطالعه و آگاهی در خصوص مواد غذایی و ویژگی های آنان نمی توان به گفته ها و تبلیغات فروشندگان اعتماد کرد و محصولی را به عنوان یک محصول سالم خریداری نمود زیرا آنان تمام تلاش خود را انجام می دهند تا محصولاتشان را به فروش رسانیده و درآمد فراوانی از فروش آن کسب کنند و کمتر به سلامت مصرف کنندگان اهمیت و توجه دارند.

ارزش غذایی فراوان شیرینی قوتو

در این بین غذاهای سنتی مانند شیرینی قوتو کرمانی نقش ویژه ای دارند زیرا این غذاها به صورت دستی تولید شده و در تولید این غذاها از مواد مضر و افزودنی های مجاز و غیرمجاز صنعتی بکار گرفته نمی شود از این رو با اطمینان بیشتری به خرید و مصرف این غذاهای سنتی اقدام می توان کرد. شیرینی قوتو که بیشتر در مناطق و شهرهای کویری ایران به ویژه شهرهای مختلف استان کرمان و یزد تولید می شود از مواد غذایی و گیاهان متعدد دارویی استفاده می شود و همین امر موجب افزایش ارزش غذایی قوتو شده است.