ترکیبات شیرینی قوتو درجه یک

با توجه به اینکه شیرینی خوشمزه و لذیذ قوتو و پودر زنجبیل فله از ترکیبات گیاهی ارزشمندی تولید می شود لذا ارزش غذایی بالایی داشته و کیفیت درجه یک دارد.

افزایش اطلاعات و دانش آحاد بشر و جامعه و همچنین وجود و فعالیت رسانه های متعدد تصویری و شنیداری موجب شده است تا آگاهی مردم در خصوص موضوعات مختلف و مورد نیاز فرد و جامعه افزایش یابد.

از آنجا که بدون هیچ شک و تردیدی یکی از مهم ترین دغدغه های بشر مصرف مواد و محصولات غذایی سالم و سودمند می باشد.

لذا افراد با جمع آوری اطلاعات مربوط به پودر نبات دارچین بیز و محصولات غذایی سالم و اطلاع از ارزش غذایی و دارویی آنها ضمن افزایش آگاهی و دانش خود در این حوزه، الگو و برنامه غذایی خود را تدوین می نمایند.

تولید قوتو در استان کرمان

اگرچه بیشتر محصولات غذایی موجود در بازار ایران مانند انواع محصولات آردی، لبنیات، نوشیدنیها، فرآورده های گوشتی، روغن های خوراکی، شیرینی و شکلات و غیره به روش صنعتی تولید می شود اما محصولات غذایی سنتی و محلی فراوانی نیز در کارگاه های متعدد تولیدی در کشورمان تولید می شود. شاید شیرینی قوتو کرمانی از ارزشمندترین محصولات غذایی سنتی ایرانی باشد که در استان کرمان تولید می شود و ارزش دارویی و غذایی بسیار زیادی دارد.

ارزش غذایی بسیار بالای قوتو

در تهیه و تولید قوتو از مواد نگهدارنده و افزودنی های صنعتی استفاده نمی گردد و صرفا این معجون دارویی قوتو از ترکیبات گیاهی، خشکبارها و مواد اولیه ارزشمند دیگر تهیه می شود لذا می توان آن را از سالم ترین محصولات غذایی موجود در بازار ایران دانست و علاوه بر ارزش غذایی بالا دارای طعم و مزه مناسب و مطلوبی نیز می باشد.