ترکیبات شیرینی قوتو پسته ای

با توجه به ترکیبات بکار رفته در شیرینی قوتو مانند پسته می توان این محصول ارزشمند غذایی را نامگذاری نمود لذا شیرینی قوتو پسته ای یکی از اقلام مهم آن هست.
استان کرمان یکی از استان های کویری ایران است که در قسمت مرکزی و جنوب شرقی ایران واقع شده است زیرا مساحت این استان آن چنان بالاست که از قسمت مرکزی تا جنوب شرقی کشیده می شود. برخلاف بسیاری از استان های کویری ایران فعالیت های کشاورزی در این استان رونق بسیار زیادی دارد به طوریکه محصولات ارزشمندی از نظر تجاری، اقتصادی و غذایی در این استان تولید می گردد که در نوبه خود بسیار با اهمیت است. پسته و خرما را می توان دو محصول مهم و استراتژیک کرمان دانست زیرا این دو میوه و خشکبار گرانبها و ارزشمند علاوه بر ایران در بسیاری از بازارهای بین المللی نیز مشتریان فراوانی پیدا کرده است لذا لزوم توجه بیشتر به این محصولات توسط مسئولان امر احساس می شود.

ترکیبات شیرینی قوتو

ارزش غذایی و دارویی معجون خوشمزه و لذیذ قوتو

علاوه بر این میوه های خوشمزه از محصولات غذایی خوشمزه سنتی کرمان نیز به عنوان یکی از بهترین تولیدات مردمان این دیار نامبرده می شود البته لازم به ذکر است که برخی از این محصولات شهرت و ارزش تجاری و اقتصادی بیشتری داشته لذا توجه تولیدکنندگانف فروشندگان و مصرف کنندگان را بیشتر به خود جلب نموده است. معجون دارویی قوتو بدون شک یکی از این محصولات غذایی ارزشمند است زیرا این محصول با استفاده از ترکیبات گیاهی و دارویی بسیار ارزشمندی تهیه می شود لذا ارزش غذایی و دارویی قوتو به مراتب بیشتر از سایر نمونه های شیرینی در کشور ما می باشد. البته باید خاطر نشان شود که با توجه به مواد اولیه بکار رفته در قوتو می توان ان را تقسیم بندی کرد.