تولیدکنندگان شیرینی قوتو قالبی

به چه دلیل تولیدکنندگان معتبر معجون قوتو کرمانی و بادام زمینی جیف این شیرینی و محصول غذایی ارزشمند را به صورت قالبی در آورده و در بازار عرضه نموده و به فروش می رسانند.

استان کرمان از بزرگترین استان های ایران به شمار می آید به طوریکه بعد از استان مرزی سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران به عنوان دومین استان پهناور ایران محسوب می گردد.

البته لازم به ذکر است که برخی از منابع از کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور نیز یاد می کنند اما منابع رسمی کشور نشان دهنده اختلاف اندکی بین مساحت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان می باشد و علت اصلی این اشتباه نیز همین نزدیکی مساحت این دو استان است.

معجون قوتو از بهترین و مشهورترین محصولات غذایی کرمان

معجون دارویی و غذایی قوتو یا قاووت، شیرینی کلمپه و نان خرمایی و پودر پسته صادراتی سه محصول غذایی سنتی و محلی مهم کرمان است که هرسه این محصولات دارای امتیازات ویژه ای هستند.

همانطور که مستحضرید معجون قوتو از بهترین محصولات غذایی کرمان بوده که ارزش دارویی زیادی برای آن ذکر شده است زیرا ترکیبات بکار رفته برای تولید قوتو از بهترین مواد گیاهی و دارویی هستند.

لذا خواص دارویی این گیاهان به شیرینی قوتو اضافه شده و ارزش غذایی و دارویی فراوانی به آن داده است.

تولید قوتو به صورت قالبی

از آنجا که معجون قوتو به صورت پودری تهیه می شود لذا نحوه مصرف آن دشوار است و تولیدکنندگان قوتو برای برطرف کردن این مشکل این محصول غذایی را به صورت فشرده و قالبی تولید کرده و به فروش می رسانند.

قوتو قالبی هم از نظر مصرف راحت تر می باشد و هم از نظر شکل ظاهری به صورت زیباتری درمی آید و بازار پسند تر است.