تولیدکنندگان معجون قوتو خشخاش

از آنجا که استقبال مصرف کنندگان و مشتریان قوتو از نمونه خشخاش آن زیاد است لذا تولیدکنندگان این معجون دارویی و فندق بدون پوست نیز به تهیه و بسته بندی این نمونه علاقه بیشتری نشان می دهند.

بسیاری از مردم خشخاش را گیاهی مخدر می دانند زیرا انواع مواد اعتیاد آور از جمله تریاک از گیاه خشخاش به دست می آید و از انجا که اعتیاد بلایی خانمان سوز است.

بسیاری از افراد را به دام خود اسیر کرده و گرفتار نموده است لذا مردم همواره نسبت به این گیاه با کراهت و تنفر صحبت می کنند و از آن به بدی یاد می کنند.

اما شاید جالب باشد بدانید که فواید خشخاش همانند معایبش بسیار حیرت انگیز و سودمند است.

دانه های گیاه خشخاش در طب و پزشکی استفاده ها و کاربردهای فراوانی دارد و علاوه بر اینکه در تهیه و تولید انواع داروها در صنعت داروسازی استفاده می شود.

مصرف داده خشخاش می توان درد های سینه را درمان نماید، سبب درمان کم خونی شود، تسهیل کننده سوزش مجاری ادراری باشد و تقویت نیروی جنسی را در پی داشته باشد.

نمونه ها و ترکیبات متعدد معجون قوتو کرمانی

علاوه بر صنعت داروسازی و تهیه و تولید انواع داروهای خوراکی، دانه های خشخاش در صنعت غذایی جهت تولید برخی از محصولات سنتی و صنعتی مانند معجون قوتو کرمانی کاربرد فراوانی دارد.

همانطور که مستحضرید معجون قوتو کرمانی و پودر زنجبیل 100 گرمی دارای نمونه های متعددی است و این نمونه ها به ترکیبات قوتو باز می گردد.

استفاده از دانه های خشخاش در تهیه قوتو

قوتو خشخاش از نمونه های خوشمزه و بسیار مفید این شیرینی سنتی ایرانی بوده که در تهیه و تولید آن از دانه های خشخاش استفاده زیادی شده است لذا به قوتو خشخاش نامگذاری شده است.