تولید معجون قوتو آیبا

با توجه به اینکه شیرینی و معجون قوتو از محصولات غذایی سنتی استان کرمان می باشد لذا چگونه شرکت آیبا و خلال بادام شیرین که در مشهد تاسیس شده به تولید این محصول فعالیت دارد؟

خراسان از بزرگترین و پهناورترین استان های کشور است و با توجه به اینکه در گذشته های نه چندان دور وسعت استان خراسان برای مردم این استان مشکلات اداری زیادی را ایجاد کرده بوده لذا مسئولان تصمیم گرفتند.

این استان بزرگ را به سه استان کوچک تر رضوی و جنوبی و شمالی دسته بندی نمایند.

هم اکنون شهرستان مشهد که چندی پیش مرکز استان بزرگ خراسان بود مرکزیت استان خراسان رضوی را دارد و از مهم ترین شهرهای شمال شرقی و شرقی ایران به شمار می رود و یکی از بهترین محصولات آن جا به عنوان سوغاتی می توان هل اکبر قرمز معرفی نمود.

تولید قوتو کرمانی در شهرستان مشهد

شهرستان مشهد از نظر و جنبه های گوناگون دارای اهمیت است و شاید بعد معنوی این شهر به واسطه وجود حرم مطهر آقا امام رضا علیه السلام در این شهر بر سایر ابعاد دیگر رجحان داشته و بر آنها سایه افکنده باشد اما علاوه بر آن از نظر صنعتی، آموزشی، ورزشی و سیاسی نیز جز شهرهای بزرگ ایران به شمار می رود زیرا شرکت های متعدد صنعتی در این شهر به تولید انواع محصولات مانند قوتو کرمانی اشتغال دارند و مراکز فراوان آموزشی، ورزشی و فرهنگی بسیار زیادی نیز در این شهر بزرگ و مقدس دایر است.

شرکت آیبا از تولیدکنندگان معتبر قوتو کرمانی

شرکت آیبا در سال 1370 در شهرستان مشهد مرکز استان بزرگ و پهناور خراسان رضوی تاسیس شده و شروع به کار و فعالیت نموده است. این شرکت از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده قوتو کرمانی در ایران است و برند آیبا در بازار کشور به عرضه انواع قوتو شهرت دارد.