خواص معجون قوتو کرمانی

آیا خواص و ارزش غذایی نمونه های مختلف معجون دارویی و غذایی قوتو متفاوت است؟ برخی از مشهورترین نمونه های شیرینی قوتو کرمانی کدامند؟
همانطور که مستحضرید در هر نقطه از کشورمان شیرینی های محلی و سنتی ویژه و مخصوصی تولید می شود و استان کرمان نیز یکی از این مناطق می باشد که دارای انواع تولیدات سنتی و محلی است. قوتو کرمانی از مهم ترین و مشهورترین سوغاتی های این استان پهناور بوده و ارزش غذایی و دارویی بسیار زیادی بر آن مترتب است البته لازم به ذکر است که این معجون دارویی و غذایی نمونه های مختلفی دارد و نوع و نام آن به تعداد و نوع مواد اولیه بکار رفته در طبخ آن بستگی دارد.

نمونه های مختلف شیرینی و معجون قوتو

به عنوان مثال به نمونه محصولی از این شیرینی که در تهیه و تولید آن از هفت مغز و خشکبار مهم ایرانی استفاده گردد قوتو هفت مغز گفته شده و با این نام نیز در بازار عرضه می شود و نمونه هایی که در تولید آن از پودر گلبرگ های گل گاو زبان و گل محمدی استفاده شده باشد به ترتیب به نام های معجون قوتو گل گاو زبان و گل محمدی نامگذاری شده اند و با این نام ها نیز معرفی شده و در بازار کرمان و سایر بازارهای داخلی و خارجی عرضه می گردند.
خواص معجون قوتو

مصرف قوتو برای درمان بیماریها

بدون شک استفاده از انواع خشکبارها و گیاهان دارویی ارزشمند به قوتو خواص متفاوت و فراوانی داده است به طوریکه پزشکان و کارشناسان علوم تغذیه مزایا و امتیازات فراوانی را برای مصرف انواع معجون قوتو ذکر کرده اند و با توجه به نوع کسالت و بیماری افراد و همچنین نمونه های مختلف قوتو موجود در بازار، مصرف نمونه های مشخصی را به بیماران خود توصیه می نمایند.