روش تهیه شیرینی قوتو پسته

آیا در روش تهیه و تولید انواع نمونه های شیرینی قوتو کرمانی از خشکبارهایی مثل پسته و تخم آفتابگردان به عنوان مواد اولیه استفاده می توان کرد؟
تولید انواع میوه ها و خشکبارهای ارزشمند تجاری و اقتصادی در ایران، یکی از بهترین حوزه های تولیدی کشور بوده است زیرا تنوع اقلیمی ایران و همچنین گستردگی سرزمینمان موجب شده تا انوع محصولات کشاورزی در ایران قابلیت تولید داشته باشد و از طرف دیگر بازار این محصولات ایرانی در دنیا شناخته شده و شهرت دارد. همین امر موجب شده تا تجارت خشکبار و میوه در ایران یکی از مهمترین حوزه های تجاری و صادراتی لقب گیرد.

استفاده از خشکبارها در تهیه قوتو

انواع خشکبار و آجیل مانند پسته، بادام، بادام زمینی، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، فندق، کشمش، نخود و بسیاری از خشکبارهای دیگر از جمله مهمترین خشکبارهای ایران است که برخی از آنها در بازارهای بین المللی مشتریان فراوانی دارد. ارزش غذایی خشکبارها موجب شده تا نه تنها آنها را به صورت خام به مصرف می رسانند بلکه به عنوان یکی از مواد اولیه طبخ و تولید غذاها و شیرینی ها مانند قوتو درجه یک کرمانی مورد استفاده قرار می دهند.

شیرینی قوتو پسته

طعم لذیذ قوتو پسته ای

همانطور که مستحضرید قوتو از شیرنی ها و غذاهای لذیذ کرمانی بوده که سابقه تولید آن در استان کرمان به سالهای دور برمی گردد لذا می توان از این شیرینی لذیذ به عنوان یکی از قدیمی ترین شیرینی های طبخ شده در ایران یاد کرد. در تولید و طبخ قوتو از خشکبارهای معروفی مانند پسته، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر استفاده می شود به طوریکه وجود پسته در قوتو پسته ای سبب شده تا طعم قوتو بسیار خوشمزه و لذیذ گردد.