روش تهیه قوتو قالبی

قوتو کرمانی یک از بهترین محصولات غذایی سنتی ایرانی است که در استان کرمان تولید می شود اما روش تهیه قوتو قالبی چگونه انجام می پذیرد؟

با توجه به اینکه در مقالات پیشین در مورد انواع قوتو کرمانی و بادام زمینی جیف خواص و فواید آن و همچنین روش تهیه و ترکیبات تولیدکننده آن به خوبی مطالبی ارائه شد و اطلاعات مربوطه درج گردید.

لذا در مقاله حاضر بیشتر در مورد دو نوع قوتو قالبی و پودری اطلاعاتی ارائه می گردد و توضیحاتی پیرامون انها داده می شود تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

روش تولید پودر و قالب قوتو کرمانی

با توجه به اینکه روش تهیه و طبخ قوتو بدین صورت است که در ابتدا ترکیبات قوتو اعم از دانه ها، خشکبارها و گیاهان دارویی خریداری شده و پس از پاکسازی برشته می گردند و سپس آسیاب شده و به خوبی بایکدیگر مخلوط می شوند.

لذا محصول حاصل به صورت پودری می باشد و استفاده از محصولات غذایی پودر پسته صادراتی کمی دشوار است و نیاز به قاشق دارد لذا برای پذیرایی از مهمانان مشکلات بهداشتی متعددی را ایجاد می کند.

از این رو برای رفع این مشکل و برطرف کردن عواقب بهداشتی آن، پودر قوتو را تحت فشار قرار داده و آن را به صورت قالب های جامد در می آورند.

افزایش ارزش اقتصادی قوتو قالبی

با تولید قوتو قالبی نه تنها مشکلات دشواری مصرف و بهداشتی آن رفع می گردد بلکه می توان این محصول خوشمزه را به صورت شیرینی و شکلات بسته بندی کرد و با استفاده از بسته بندی های زیبا، به عرضه مستقیم قوتو قالبی پرداخت.

در این صورت نه تنها بر تعداد مشتریان این محصول افزوده می شود بلکه ارزش تجاری و اقتصادی آن نیز بالاتر می رود.