سیب امروز تهران در بازار با دلار خرید و فروش شد

افراد در هر سن، قومیت یا جنسیت ممکن است از آلرژی سیب رنج ببرند. با این حال، نوع حساسیت به سیب ممکن است متفاوت باشد. دو نوع اصلی آلرژی سیب وجود دارد. در اولین نوع آلرژی سیب، افراد به پروتئین موجود در سیب که ارتباط نزدیکی با پروتئین موجود در هلو دارد، حساسیت دارند.

در این افراد، علائم، که می تواند بسیار شدید باشد، ممکن است تقریبا بلافاصله پس از خوردن یک سیب شروع شود. مردم دریای مدیترانه بیشتر مستعد ابتلا به این نوع آلرژی به سیب هستند.

در نوع دوم آلرژی سیب امروز تهران فرد ممکن است به پروتئینی در سیب واکنش نشان دهد که بسیار شبیه پروتئین های موجود در گرده درخت توس است. این به عنوان واکنش متقابل شناخته می شود. این افراد معمولاً واکنش خفیف تری دارند و علائم آن در داخل و اطراف دهان ایجاد می شود. این به عنوان سندرم آلرژی دهان شناخته می شود.

این نوع آلرژی به سیب بیشتر در کودکان بزرگتر و بزرگسالان در آب و هوای سردتر که درختان توس شیوع بیشتری دارند تأثیر می گذارد. افراد ممکن است در فصل بهار که گرده غان در هوا است علائم بیشتری داشته باشند. افرادی که علائم آلرژی دهانی دارند بیشتر در معرض تب یونجه و آلرژی های دستگاه تنفسی فوقانی هستند.

بر خلاف آلرژی بادام زمینی، گندم یا صدف، برخی از آلرژی ها به دلیل واکنش آلرژیک به گرده گل ایجاد می شوند. این واکنش می تواند باعث شود که برخی افراد پس از خوردن برخی غذاها، از جمله سیب حاوی پروتئین هایی که بسیار شبیه به گرده گل هستند، دچار خارش گلو و دهان شوند.

سندرم آلرژی دهانی گاهی اوقات به عنوان سندرم میوه گرده نامیده می شود. پزشکان عموماً سندرم آلرژی دهانی را نوعی خفیف آلرژی غذایی می دانند که در اثر واکنش آلرژیک تماسی در دهان و گلو ایجاد می شود. این بدان معنی است که فرد مبتلا به این بیماری پس از تماس دهان خود با یک میوه خاص، مانند سیب، واکنش نشان می دهد.

افراد مبتلا به سندرم آلرژی دهانی بر اساس نوع آلرژی فصلی به غذاها واکنش نشان می دهند. برای مثال، فردی که به سیب آلرژی دارد، احتمالاً به گرده غان که در فصل بهار بسیار شایع است، حساسیت دارد.

اگر فردی متوجه شود که علائم آلرژی فصلی خود در بهار بدتر است، ممکن است با خوردن سیب به سندرم آلرژی خوراکی متقاطع مبتلا شود.