عرضه شیرینی قوتو قالبی

چرا شیرینی قوتو بیشتر به صورت پودری تولید و عرضه می شود؟ آیا نمونه های قوتو قالبی با پودری تفاوت ماهوی دارند و ارزش غذایی آنها متفاوت است؟
همانطور که می دانید معجون قوتو یکی از بهترین محصولات غذایی سنتی و محلی ایرانی است که در استان های مهم کویری ایران به ویژه استان پهناور و بزرگ کرمان در مرکز و جنوب شرقی کشورمان تولید می شود البته لازم به ذکر است که علاوه بر کرمان در بخش هایی از استان بزرگ و کویری یزد نیز مردم این مناطق به تولید و طبخ شیرینی قوتو اقدام می کنند که از لحاظ گستردگی و کیفیت محصول به پای مردم استان کرمان نمی رسند.

نام دیگر شیرینی قوتو کرمانی

شیرینی قوتو که به آن قاووت نیز گفته می شود نوعی محصول غذایی ارزشمند است که از انواع ترکیبات و مواد اولیه ارزشمند تولید می شود یکی از این ترکیبات گروه خشکبارها هستند که خود دارای ارزش غذایی بسیار زیادی بوده و سرشار از مواد معدنی و ویتامین می باشند و بکار بردن خشکبار در معجون قوتو به این محصول ارزش غذایی فوق العاده ای داده است.

عرضه قوتو قالبی

نحوه تولید معجون غذایی قوتو قالبی

از آنجا که در روش طبخ قوتو صرفا یک مقدار تفت دادن مواد اولیه وجود دارد و باید پس از تفت دادن آنها را بسابند لذا این محصول در نهایت به صورت پودر درمی آید و این محصول پودری هنگام مصرف مشکلاتی را پدید می آورد لذا برای رفع این مشکل آن را تحت فشار قرار داده و به صورت قالب های جامد درآورده تا به راحتی بتوان آن را مصرف نمود. این محصول قالبی با نمونه های پودری قوتو به هیچ وجه تفاوت ماهوی ندارد و صرفا جهت سهولت مصرف به صورت جامد درمی آید.