عرضه معجون قوتو خشخاش

بدون هیچ شک و تردیدی معجون قوتو خشخاش و پودر دارچین فله از بهترین نمونه های این محصول غذایی سنتی کرمانی است که در بازار این شهر به صورت مستقیم عرضه می شود.

با شنیدن نام خشخاش بسیاری از مخاطبان به یاد ماده مخدر تریاک می افتند زیرا محصول اصلی گیاه خشخاش همین ماده مخدر است.

اما لازم به ذکر است که علاوه بر تریاک از خشخاش دانه هایی دارویی گرفته می شود که دارای ارزش غذایی بسیار زیادی می باشد و خواص فراوانی برای آن ذکر کرده اند.

دانه های خشخاش و پودر زنجبیل کیلویی از گیاه خشخاش گرفته می شود و موطن اصلی این گیاه نیز کشور افغانستان است لذا می توان مرکز اصلی و مهم تولید دانه های خشخاش را این همسایه ی شرقی کشور ایران دانست.

مواد اولیه مهم تولید و طبخ معجون قوتو خشخاش

یکی از بهترین و پر خاصیت ترین محصولات غذایی که در ایران تولید می شود معجون دارویی قوتو می باشد که در زبان فارسی با نام قاووت یاد می شود.

قاووت یا معجون قوتو دارای نمونه های مختلفی است که یکی از آنها معجون قوتو خشخاش می باشد و همانطور که از نام این شیرینی و معجون کرمانی مشخص است.

در تولید و تهیه این محصول غذایی از دانه های خشخاش به مقدار زیاد استفاده شده است و خشخاش از مهم ترین مواد اولیه تولید معجون قوتو می باشد.

مرکز اصلی و مهم تولید و فروش معجون قوتو

مهم ترین مراکز تولید و عرضه معجون قوتو خشخاش در استان کرمان می باشد زیرا مردم کرمان همواره از بهترین تولیدکنندگان این معجون بوده و هستند.

بدون شک برای خرید قوتو کرمانی باید با تولیدکنندگان معتبر این محصول خوشمزه و مفید در این استان ارتباط برقرار نمود و یا با مراکز معتبر و فروشگاه های بزرگ اینترنتی همکاری تجاری برقرار کرد.