مادری با چسب سیلیکون شیت فرزندش را از پرت شدن به ته دره نجات داد

استفاده از پرایمرها راهی برای افزایش قدرت چسبندگی چسب سیلیکون شیت است. با پرایم کردن سطح یک لاستیک سیلیکونی، می توان با تغییر شیمی سطح، پتانسیل توانایی پیوند را افزایش داد. استفاده از پرایمرها در ترکیب با چسب های خاص می تواند بسیار موثر باشد.

قابل توجه است که پرایمرها معمولاً در عرض 18 ماه از تاریخ تولید منقضی می‌شوند و اگر طبق دستورالعمل سازنده نگهداری نشوند، می‌توانند پیش از موعد منقضی شوند و این با شیری شدن مایع مشخص می‌شود.

تحقیقاتی در مورد تأثیر ترکیبات مختلف سیلیکون بر روی خواص چسب سیلیکون شیت به فشار انجام شد. چسب های حساس به فشار مبتنی بر سیلیکون خاصیت چسبندگی خوبی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال، مقاومت حرارتی آنها نسبتا کم است. به منظور بهبود این ویژگی، تغییراتی در این چسب ها انجام شد. ترکیبات مورد آزمایش قرار گرفتند، مانند ویسکوزیته یا آنالیز ترموگراویمتری، و همچنین آزمایشات محصولات نهایی به شکل نوارهای خود چسب، به عنوان مثال، چسبندگی پوسته، چسبندگی، چسبندگی در اتاق و دمای بالا، تست SAFT، قابلیت انقباض و انقباض.

در طول آزمایشات، افزایش مقاومت حرارتی، انقباض کمتر (0.08٪) و ویسکوزیته کمتر (16.5 Pas) به دست آمد که یک پدیده مثبت در فناوری چسب های حساس به فشار است. به لطف این تحقیق، خواص چسب های خود چسب سیلیکون شیت به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

چسب های حساس به فشار به دلیل خواص بسیار خوبشان، مانند مقاومت خوب در برابر پیری، حذف آسان چسب از سطح و چسبندگی خوب به بسترهای قطبی، روز به روز محبوب تر می شوند.

آنها به عنوان گروه خاصی از مواد تعریف می شوند که بدون نیاز به واکنش شیمیایی، نیروهای چسبندگی و چسبندگی قابل توجهی در تماس با بستر از خود نشان می دهند. آنها در زندگی روزمره بسیار مهم هستند.

دانشمندان سال‌هاست که برای جایگزینی روش‌های اتصال خاص (مانند جوشکاری، پرچ کردن) با استفاده از چسب‌ها و نوارهای چسب کار کرده‌اند. در نتیجه، توسعه مستمر در این حوزه صنعتی وجود دارد.

چسب های حساس به فشار که به صورت یک لایه نازک بر روی حامل (کاغذ، فویل، پارچه) اعمال می شود، عمر بسیار بالایی دارند و عملاً کهنه نمی شوند. آنها به صورت مایع و پس از تبخیر حلال (چسب های مبتنی بر حلال) یا سرد شدن (چسب های بدون حلال) روی غلتک ها اعمال می شوند.