ماهی سوفی که در اروپا محبوبیت خاصی دارد

سوف یکی از رایج ترین و محبوب ترین ماهی های آب شیرین اروپا است. با لباس نوزادی مشکی زیبا و باله های خاردار خود، این قدرت را دارد که ذهن میلیون ها ماهیگیر را مسحور کند.

سوفی که بیش از 6 پوند وزن دارد، یک ماهی غنی است که بسیاری از ماهیگیران فقط می توانند رویای آن را داشته باشند، زیرا فقط تعداد کمی از آنها خوش شانس هستند که یک سوف به این اندازه شگفت انگیز را بگیرند. این چیزی است که این گونه را بسیار خاص می کند!

سوف اروپایی (Perca fluviatilis) یک ماهی سوف درنده است که در دریاچه ها و سیستم های رودخانه ای در سراسر اروپا و شمال آسیا زندگی می کند.

سوف دارای بدنی فشرده و عمیق به رنگ مایل به سبز با نوارهای عمودی مشکی است. این گونه ماهی می تواند به وزن 7 پوند و حداکثر طول 28 اینچ برسد.

اگر می خواهید همه چیز را در مورد شکارچی کوچک و محبوب که سوف است بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ماهی سوف

سوف شکل بدنی نسبتا کوتاه، فشرده و عمیق دارد. مانکن بچه گانه ماهی های جوان تا حدودی لاغرتر از همتایان بالغ خود هستند و ماهی های سوف رشد کرده یک قوز مشخص بین سر و باله های پشتی آنها ایجاد می کنند.

با این وجود، شکل کلی بدن ساده سوف به آن اجازه می دهد تا شنا کند و بسیار سریع حمله کند و آن را به یک شکارچی بسیار کارآمد تبدیل می کند.

یک استثنا در مورد حرکت سریع و کارآمد ماهی سوف، تولید بیش از حد تخم در بهار است که ماهی را بسیار چاق و نسبتاً کند می کند.

سوف ماده پیش از تخم ریزی شاید گردترین ماهی آب شیرین موجود مبل یافت آباد باشد، زیرا بسیاری از آنها تخم های زیادی تولید می کنند که به معنای واقعی کلمه شبیه توپ فوتبال هستند.

هنگام تخم‌ریزی، ماده‌ها تخم‌ها را در یک ساختار نواری بلند می‌گذارند که می‌تواند تا 3 فوت طول داشته باشد. این نوارها معمولاً به گیاهان زیر آب مانند علف های هرز و نیزار متصل می شوند.

  • منابع:
    1. Perch (A Species Guide With Facts And Pictures)

  • تبلیغات: 
    1. 5 روشی که شما می توانید با مرفه کامل زندگی کنید
    2. لو رفتن راز پولدار شدن از یکی از ثروتمندترین انسانهای دنیا!!
    3. تاثیر مصرف میگو در بیماران دیابتی
    4. ساخت خانه با بشکه های فلزی شغلی پردرآمد در شهرهای نفتی!