مصرف معجون قوتو چهارمغز

گردو، فندق، پسته و بادام چهارمغز دانه مهم غذایی هستند که ارزش فراوانی به معجون قوتو و پسته خشک رفسنجان داده و مصرف آن را برای کودکان و ورزشکاران مناسب کرده اند.

مغز ها همانند میوه ها دارای ارزش غذایی بسیار زیادی هستند زیرا انواع مواد معدنی، مواد قندی، ویتامین های مختلف، پروتئین ها و اسیدهای چرب ضروری به همراه مقدار زیادی انرژی در این گروه های زیادی موجود است.

لذا معمولا پزشکان و متخصصین علوم تغذیه به گروه های سنی فعال مانند کودکان، نوجوانان، ورزشکاران، بانوان خانه دار و باردار که برای انجام فعالیت های روزانه به انرژی و مواد غذایی فراوانی نیاز دارند .

مصرف مغزدانه ها، خشکبارها و بادام زمینی مغان 1401 که در تهیه و تولید آنها از این گروه غذایی استفاده شده است را توصیه می کنند.

مغزدانه های بکار گرفته شده در تهیه و تولید معجون قوتو

گردو، فندق، بادام و پسته چهار مغز دانه ارزشمندی است که در تهیه معجون قوتو چهارمغز بکار برده می شود البته لازم به ذکر است که علاوه بر این چهار مغزدانه ارزشمند و خشکبار معروف ایرانی، مواد و ترکیبات دیگری نیز در تهیه معجون چهار مغز استفاده و بکاربرده می شود.

که آنها نیز به نوبه خود دارای ارزش غذایی خوبی هستند اما به دلیل اینکه خشکبار ها و مغزدانه هایی که در بالا نامشان ذکر شد ارزش غذایی بالاتری دارند لذا در نامگذاری این شیرینی نام آنها لحاظ شده به نام معجون قوتو چهارمغز نامیده می شوند.

توصیه مصرف قوتو چهارمغز

با توجه به مطالبی که در متن بالا به آن اشاره شد لذا می توان به ورزشکاران و نوجوانان و سایر گروه ها و اقشار که برای انجام فعالیت روزانه خود نیازمند مصرف مواد غذایی پرکالری هستند مصرف معجون قوتو چهارمغز را توصیه کرد.