مواد اولیه تولید معجون دارویی قوتو

با توجه به اینکه در تولید معجون دارویی قوتو از مواد اولیه متنوعی استفاده می شود لذا تعداد فراوانی از این محصول در کرمان تولید شده و به فروش می رسد.
استان کرمان از مهم ترین استان های کویری ایران است و بسیاری از مردم این استان پهناور را با محصولات مهم کشاورزی آن می شناسند. خرما، پسته، زیره و انواع مرکبات از جمله مهم ترین محصولات تولیدی و باغی شهرهای مختلف استان کرمان است. البته لازم به ذکر است که علاوه بر محصولات کشاورزی موقعیت تاریخی و آثار باستانی موجود در کرمان نیز از دیگر ویژگی های مهم این استان است که به عنوان نمونه می توان به شهرستان بم اشاره کرد که مهم ترین شهر تاریخی ایران لقب گرفته است.

معجون دارویی قوتو از سوغات مهم کرمان

نان خرمایی، شیرینی کلمپه و معجون دارویی قوتو سه محصول مهم غذایی شهرهای مختلف کرمان است که هریک از این سه محصول می تواند به عنوان سوغاتی توسط مسافران و گردشگران خریداری شده و استفاده شود. از میان سه محصول غذایی سنتی مهمی که در متن بالا اشاره شد از شیرینی و معجون دارویی قوتو می توان به عنوان ارزشمندترین محصول غذایی کرمان اشاره کرد.

معجون دارویی قوتو

انواع معجون دارویی و غذایی قوتو در کرمان

اگرچه معجون دارویی قوتو ارزش غذایی بسیار زیادی دارد اما باید توجه داشت که این محصول غذایی تنوع بسیار زیادی دارد و با توجه به مواد اولیه تولید و طبخ معجون دارویی قوتو بر روی آن نامگذاری می گردد. قوتو گل محمدی، قوتو گل گاو زبان، قوتو قهوه، قوتو پسته ای، قوتو بادام زمینی، قوتو بادام، قوتو خشخاش و بسیاری از نمونه های دیگر این محصول غذایی در کرمان تولید می شود که می توان با معرفی و تبلیغات به فروش گسترده این محصول در همه شهرهای ایران اقدام نمود.