نرخ بهای شیرینی قوتو چهل گیاه

با توجه به مواد اولیه متفاوت بکار گرفته شده در تهیه شیرینی قوتو، انتظار می رود قوتو چهل گیاه از ارزشمندترین نمونه های این محصول بوده و نرخ قیمت آن به بهای مواد اولیه آن وابسته باشد.

بدون شک یکی از ارزشمندترین مواد مانند پودر دارچین کیلویی و محصولات غذایی ایرانی در استان کرمان تولید می گردد که در ایام نوروز و سایر روزهای شادی به وسیله این ماده غذایی و شیرینی لذیذ از مهمانان پذیرایی می شود.

شیرینی قوتو از لذیذ ترین و ارزشمند ترین محصولات غذایی از نظر تجاری، اقتصادی و البته غذایی می باشد که پیشینه تولید آن به سالهای دور در شهرهای مختلف کویری ایران به ویژه شهرهای استان کرمان و یزد برمی گردد.

نمونه های مختلف شیرینی قوتو

این محصول غذایی ارزشمند که به دلیل وجود گیاهان دارویی و مغز دانه های خوشمزه (و سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی) دارای خواص منحصر به فرد دارویی نیز می باشد دارای نمونه های مختلفی است که ازجمله پسته در بردسکن می توان به قوتو بادام زمینی، قوتو پسته ای، قوتو گل گاوزبان، قوتو گل محمدی، قوتو بیست گیاه و قوتو چهل گیاه اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که نام این محصولات خود بیانگر مواد اولیه مفیدی است که در تولید و تهیه آن از آنها استفاده شده است.

به عنوان مثال قوتو پسته ای علاوه بر اینکه از مغزدانه ها و گیاهان دارویی مختلفی تولید شده است اما نقش پسته در این محصول غیر قابل انکار بوده و یکی از مواد اولیه مهم آن را تشکیل می دهد.

شیرینی خوشمزه و مفید قوتو چهل گیاه

قوتو چهل گیاه یکی از ارزشمندترین نمونه های این شیرینی لذیذ و خوشمزه کرمانی است و با توجه به مطالبی که در متن بالا به آن اشاره شد به آسانی می توان می توان متوجه شد که در طبخ و تولید این شیرینی از چهل گیاه و ماده اولیه دارویی و غذایی استفاده شده است لذا انتظار می رود که خواص غذایی و دارویی بسیار زیادی داشته باشد.