نرخ قیمت شیرینی لذیذ قوتو گاو زبان

شیرینی لذیذ قوتو گل گاو زبان ازجمله محصولات غذایی و دارویی است که علاوه بر دارابودن مواد غذایی مفید خاصیت دارویی و درمانی بسیاری نیز دارد لذا نرخ قیمت آن از ارزش دارویی و غذایی آن بسیار کمتر است.
ایرانیان به طبخ غذاها و شیرینی های خوشمزه و متنوع رغبت و علاقه بسیار زیادی نشان می دهند و این فرهنگ از گذشته ها تا کنون به یادگار مانده و ادامه می یابد به طوریکه بسیاری از غذاها و شیرینی های سنتی ایرانیان امروزه به عنوان یک محصول غذایی ارزشمند و خوشمزه در بازار ایران مطرح می باشد. شیرینی قوتو یکی از این غذاهای سنتی است که در استان های کویری مرکز ایران مانند کرمان و یزد بیشتر تولید می شد. اما امروزه در بسیاری از شهرهای این دو استان و حتی استان های دیگر کارخانجات و کارگاه هایی تاسیس شده و به تولید نمونه های مختلف و خوشمزه شیرینی قوتو اقدام می نمایند.

نمونه های مختلف شیرینی قوتو

قوتو قهوه، قوتو گل گاو زبان، قوتو خشخاش، قوتو گل محمدی، قوتو پسته، قوتو بادام از مشهورترین نمونه های قوتو در بازار ایران است که توانسته توجه مشتریان و مصرف کنندگان فراوانی را به خود جلب نماید. وجود مواد اولیه و گیاهان دارویی فراوان در شیرینی قوتو از آن یک معجون فوق العاده دارویی و غذایی تبدیل کرده است که بسیاری از مواد معدنی، املاح، مواد قندی، پروتئین ها، ویتامین ها و به طور کلی بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز بدن در آن یافت می شود.

گل گاوزبان در شیرینی قوتو گل گاوزبان

بدون شک استفاده از گل های خشک شده گاوزبان در تولید شیرینی قوتو گل گاو زبان و مواد اولیه دارویی دیگر، سبب می شود که خواص دارویی تک تک این مواد به شیرینی قوتو افزوده گردد و مصرف کنندگان ضمن لذت بردن از مصرف این شیرینی به تامین مواد مورد نیاز بدنشان اقدام کنند.