هدیه رایگان گچ سمنان پارس برای ساخت خانه زوج های جوان

قاب های بتنی و فولادی پر شده با بنایی اغلب در عمل مورد استفاده قرار می گیرند. در این سازه ها، گچ نیز به سختی کلی و ظرفیت باربری آنها کمک می کند. سهم نسبی گچ در ظرفیت باربری به سختی قاب لخت و نسبت سفتی قاب به پر کردن بستگی دارد.

چند نمونه از تحقیقات تجربی قبلی در مورد تأثیر گچ سمنان پارس بر ظرفیت باربری قاب های پرشده با بنایی در ادامه آورده شده است. زارنیک قاب های بتنی پرشده با بنایی را تحت بار افقی چرخه ای آزمایش کرد.

نمونه های آسیب دیده با استفاده از دو تکنیک مختلف ترمیم و دوباره مورد آزمایش قرار گرفتند. کالوی و بولونینی چندین آزمایش فشاری پارامتریک را بر روی قاب‌های بتنی پر شده با گچ با تقویت ضعیف انجام دادند تا پاسخ درون صفحه و خارج از صفحه آن‌ها را بررسی کنند.

کارادومن و همکاران اثرات دیوارهای پرکننده بر رفتار قاب‌ها تحت بارهای افقی، از جمله تأثیر گچ را مورد مطالعه قرار دادند. آلتین و همکاران از اتصال مستقیم آرماتور مش به قاب بتن مسلح و دو لایه جایگزین از مواد مانند گچ با مقاومت بالا و شاتکریت برای بهبود استحکام قاب پر شده استفاده کرد.

سویل و کانبی کاربرد ملات استحکام بالاتر تقویت شده با الیاف فولادی را بر روی گچ قاب های بتنی پرشده با بنایی تحت بارهای جانبی چرخه ای معکوس مطالعه کردند. محمدی و قاضی محله آزمایش‌های چرخه‌ای را بر روی قاب‌های فولادی پرشده با بنایی آسیب‌دیده قبلی که توسط گچ دوغاب مقاوم‌سازی شده بودند، انجام دادند.

نمونه های تعمیر شده آنها استحکام بیشتری نسبت به نمونه های اصلی نشان دادند. کورکماز و همکاران [20] مطالعه تجربی را بر روی رفتار قاب‌های بتنی پرشده غیرقابل انعطاف تقویت‌شده با آرماتور شبکه خارجی و کامپوزیت گچ انجام داد.

بسیاری از مدل‌های عددی در نظر گرفته شده برای شبیه‌سازی رفتار سازه‌های مرکب توسعه یافته‌اند چالش شامل مهم‌ترین اثرات غیرخطی مواد و سازه‌های کامپوزیتی برای پیش‌بینی پاسخ کلی ساختاری بسیار واقعی‌تر است.