پخش چند کارتن کلوچه در بازار توسط فوتبالیست محبوب کشور

محققان روغن آفتابگردان، کره و دو نوع امولسیون سلولز روغن آفتابگردان را که به عنوان منابع چربی در فرمول کلوچه در بازار استفاده می شد، مورد بررسی قرار داد. گفته شد امولسیون های سلولز روغنی محتوای چربی نهایی را تا 49 درصد کاهش می دهند.

نویسنده دریافت که کلوچه های روغنی بالاترین و با بیشترین بافت هوادهی هستند. مقبولیت حسی کلوچه های امولسیونی کمی کمتر از انواع دیگر بود. ارتفاع و اندازه حباب خرده نان کلوچه های امولسیونی سلولزی بین کلوچه های روغن و کره است.

افزودن فیبر غذایی هلو را بر روی ترکیب، خواص فیزیکی و پذیرش حسی کلوچه های کم چرب بررسی کردند. این نویسندگان دریافتند که افزودن فیبر رژیمی هلو باعث تیره شدن کلوچه ها، افزایش سختی و جویدن آن می شود، اما در مقایسه با شاهد بر مقبولیت تاثیری ندارد.

Devereux، Jones، McCormack و Hunter مقبولیت مصرف کننده انواع کوکی ها و کیک ها (مفین زغال اخته، کیک هویج، کیک شکلاتی، چیزکیک لیمو) حاوی اینولین و الیگو فروکتوز را بررسی کردند.

به طور کلی، محصولات حاوی فروکتان از نظر مقبولیت کلی رتبه بالایی داشتند، اگرچه کمتر از همتایان پرچرب خود. به غیر از کوکی ها و کیک شکلاتی، هیچ تفاوتی بین انواع کم چرب و پرچرب برای مقبولیت کلی وجود نداشت.

جونگ، کیم و چانگ کلوچه هایی را تولید کردند که در آن فیبر سبوس ذرت 10٪، 30٪، 50٪ یا 70٪ برای چربی جایگزین شد. تجزیه و تحلیل حسی کلوچه را با جایگزینی کره با سبوس ذرت به دست آورد که به اندازه شاهد قابل قبول بود.

کیم، یئوم، لیم و لیم (2001) مالتودکسترین (MD)، آمیلودکسترین (AD)، اکتنیل سوکسینیله AD (OSAD) یا مخلوط‌ها (MD+AD و MD+OSAD) را جایگزین شیرینی‌سازی در لایه کیک کردند.

نتایج حسی نشان داد کیک‌های حاوی AD یا OSAD به طور قابل‌توجهی سفتی بالاتری نسبت به شاهد داشتند، اما کیک‌های حاوی مخلوطی از MD و AD دارای سفتی، فنری بودن و نمرات طعم کلی مشابه کیک شاهد بودند.