کاربرد شیرینی دارویی قوتو

بخشی از خواص دارویی شیرینی قوتو را ذکر نموده و بیان فرمایید که این شیرینی لذیذ در کدام مناطق ایران تولید می شود؟ موارد کاربرد قوتو چیست؟
درمان بی خوابی، سرگیجه، سردرد، خستگی مفرط، بی حالی، ضعف و ناتوانی، استخوان درد و کمر درد، تقویت حافظه، افزایش مقاومت زنان در بارداری، موثر در رشد و شادابی جنین، کاهش درد زنان در دوره قاعدگی و یائسگی، دارای انواع ویتامین ها و پروتئین های مفید و ضروری برخی از ویژگی های مهم معجون دارویی و غذایی قوتو کرمانی می باشد. محصولی که در ایران و در لهجه فارسی به آن قاووت گفته شده و در حالی که در لهجه شیرین محلی کرمان به آن قوتو گفته می شود.

شیرینی قوتو از غذاهای سنتی

با توجه به اینکه در شهرهای مختلف ایران انواع غذاها و شیرینی های سنتی و محلی طبخ و تولید شده و مردم ما با برخی از آنها آشنایی دارند لذا می توان برخی از این غذاهای سنتی را به عنوان سوغاتی نیز عرضه کرد. بدون شک قوتو کرمانی از جمله سوغاتی های لذیذ و خوشمزه شهرهای مختلف کویری ایران است و علاوه بر شهرهای مختلف استان کرمان در بسیاری از شهرهای کویری در مرکز ایران به ویژه شهرهای مختلف استان یزد نیز طبخ و تولید می شود.

کاربرد شیرینی قوتو

استفاده از قوتو در پذیرایی از مهمانان

قوتو از محصولات غذایی سودمند و مفیدی است که از بذر گیاهان دارویی مختلف تهیه شده و حتی از گل دارویی برخی از گیاهان مانند گل گاو زبان و گل محمدی نیز در طبخ قوتو استفاده می گردد. این محصول دارویی علاوه بر اینکه اثر دارویی دارد برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و جشن ها نیز استفاده فراوانی می شود.