کشاورزی که حوله نرمینه بافت را روی گل های خود می اندازد

حوله‌های کثیف می‌توانند انواع زیادی از میکروب‌ها را حمل کنند و حتی با انتشار بیماری‌های عفونی مرتبط هستند. به گفته کارشناسان، شما نمی توانید حوله های خود را 100% عاری از میکروب نگه دارید، اما می توانید با شستن حوله های خود، زشت ترین آن ها را محدود کنید فقط به دفعات بیشتر از آنچه اکنون انجام می دهید.

حوله نرمینه بافت تله های باکتری فوق العاده ای هستند زیرا هر بار که از حوله استفاده می کنید، باکتری های طبیعی پوست خود و هر میکروب دیگری را که حمل می کنید، به سطح آن منتقل می کنید. بیشتر این میکروب ها هیچ گونه اثرات منفی بر سلامتی ندارند زیرا از شما می آیند.

امیلی مارتین، استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان، می‌گوید: «بدن ما سازگار است تا بتواند در این محیط با همه این میکروب‌ها زندگی کند.

اما حوله ها محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها فراهم می کنند زیرا اغلب مرطوب، گرم و جاذب هستند و در حمام های تاریک آویزان می شوند.

از آنجایی که دست‌های شما می‌توانند میکروب‌ها را از هر چیزی که لمس می‌کنند به حوله‌هایتان منتقل کنند، حمام مکانی خطرناک برای گذراندن بیشتر زمان حوله است.

به گفته چارلز گربا، میکروبیولوژیست دانشگاه آریزونا، در آنجا، دست‌های شما ارگانیسم‌های مدفوعی مانند باکتری‌های کلیفرم – ارگانیسم‌هایی که می‌توانند وجود باکتری‌های عامل بیماری در آب را نشان دهند.

اشریشیا کلی یا حتی سالمونلا را لمس می‌کنند. در یک مطالعه (که هنوز منتشر نشده است) گربا می گوید که او دریافت که نزدیک به 90٪ از حوله های حمام آلوده به باکتری های کلیفرم هستند و حدود 14٪ حامل E. coli هستند. تحقیقات منتشر شده او همچنین این باکتری ها را روی حوله های دستی آشپزخانه پیدا کرده است و تعداد E. coli با دفعات شستن حوله ها ارتباط دارد.