گرم شدن روغن موتور ملت موجب آتش سوزی در جنگل شد

همه وسایل نقلیه موتوری برای اطمینان از عملکرد عالی موتور به روغن کاری نیاز دارند. اما روغن موتور ملت از چه چیزی ساخته شده است؟ روغن موتور چه مصنوعی، چه معدنی یا نیمه مصنوعی باشد، همیشه از روغن پایه نفت خام یا پلیمرها و مواد افزودنی با ترکیبات منحصر به فردشان ساخته می شود.

برای دانستن بیشتر، بیایید این سه نوع را بررسی کنیم. روغن موتور معدنی از نفت خام به دست می آید. نفت خام پس از استخراج و انتقال به یک پالایشگاه، تحت چندین فرآیند پالایشی قرار می گیرد تا ناخالصی ها را تا حد امکان حذف کند.

روغن های معدنی حاوی هیدروکربن، اکسیژن دار یا غیر اکسیژنه هستند و همچنین ممکن است حاوی گوگرد یا نیتروژن باشند. افزودنی ها پس از فرآیندهای پالایش برای بهبود عملکرد اضافه می شوند.

روغن های مصنوعی را چگونه تولید می کنید؟ روغن های مصنوعی به صورت شیمیایی در آزمایشگاه ایجاد می شوند اما می توانند از نفت تصفیه شده نیز تهیه شوند. پالایش روغن‌های مصنوعی فرآیند پیچیده‌تری نسبت به روغن‌های معدنی است، زیرا شامل اصلاح ساختار مولکول‌های هیدروکربن است.

هدف از این فرآیند حفظ بهترین مولکول ها و در نهایت تولید بهترین روغن ها است. همچنین افزودنی هایی در این فرآیند اضافه شده است. به دلیل ترکیب و پیچیدگی تولید، روغن‌های مصنوعی نیز در مقایسه با روغن‌های معدنی، روغن‌های سطح بالا با عملکرد بالاتر در نظر گرفته می‌شوند.

روغن های نیمه سنتتیک مخلوطی از روغن های مصنوعی و معدنی هستند، اما محصولات نیمه سنتتیک مختلف ممکن است ترکیبات مخلوط متفاوتی داشته باشند.

برخی از محصولات نیمه سنتتیک از 30 درصد روغن های مصنوعی تشکیل شده اند. در برخی دیگر، فقط 1 درصد مواد مصنوعی دارند، اگرچه هنوز به عنوان نیمه مصنوعی برچسب گذاری شده اند.

افزودنی ها تضمین می کنند که روغن موتور بهترین عملکرد را ارائه می دهد. روغن های معدنی و مصنوعی دارای مواد افزودنی هستند.

روغن‌های موتور هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارند، زیرا اکسیده می‌شوند و کارایی کمتری دارند. افزودنی های بازدارنده اکسیداسیون فرآیند اکسیداسیون را کند می کنند و طول عمر روغن موتور را بهبود می بخشند.