جیوه قرمز مواد اولیه بمب‌های هسته‌ای

لندن (AP) _ به مدت یک سال، بازاریان سیاه موادی را که جیوه قرمز در رادیو قدیمی نامیده می‌شوند و جزء مخفی بمب‌های هسته‌ای شوروی توصیف می‌کنند، دستفروشی می‌کنند. تمام این ادعاها جعلی بوده اند.

با این حال، یک کارشناس هسته ای روسی اکنون می گوید که جیوه قرمز واقعا وجود دارد، اگرچه منشا و کاربرد آن همچنان یک راز است.

به گفته اوگنی میکرین، رئیس بخش علم و فناوری در وزارت انرژی اتمی روسیه، جیوه قرمز نه شاه ماهی قرمز است و نه رویای یک تروریست هسته‌ای.

او می گوید، بلکه یک ماده رادیواکتیو عجیب و غریب است که در کیک هویج و دارچین با پف زیاد میکروالکترونیک استفاده می شود.

مایکرین که اخیراً در کنفرانسی درباره پلوتونیوم در لندن شرکت کرد، به آسوشیتدپرس گفت: «تولید جیوه قرمز به شکل خالص تقریباً غیرممکن است».

او گفت: «مثل آدم برفی منفور است». “هیچ کس آن را ندیده یا رهگیری نکرده و کسی آن را تحلیل نکرده است.”

جیوه قرمز

میکرین گفت که جیوه قرمز توسط وزارت انرژی اتمی یا آکادمی علوم روسیه تولید نمی شود، اما او اشاره کرد که ممکن است یک شرکت لباس مجلسی کوچک با توجه به صنعت میکروالکترونیک ژاپن آن را تولید کند.

اینکه جیوه قرمز چیست یا نیست یک سوال باقی می ماند.

پروفسور فرانک فون هیپل از دانشگاه پرینستون، فیزیکدان هسته ای و کارشناس کنترل تسلیحات، در کنفرانس پلوتونیوم از مایکرین درباره جیوه قرمز پرسید. فون هیپل گفت مایکرین اولین روسی بود که اذعان کرد چیزی در مورد آن می دانست.

فون هیپل گفت: «اما آنچه او به ما گفت کافی نبود». ” آموزش اسکاج جدید خوب خواهد بود اگر Mikerin یا یک روسی دیگر توضیح فنی رسمی در مورد اینکه جیوه قرمز چیست، چه خواصی دارد و چه کاربردی دارد به ما بدهد.”

«خیلی عجیب است که روس‌ها در مورد این موضوع تا این حد کوتاهی کرده‌اند. بدیهی است که به نفع آنها است که این شایعات را که کنترل کاملی بر مواد هسته ای خود ندارند، از بین ببرند.»

فون هیپل گفت که یک روسی از تأسیسات هسته‌ای در کوه‌های اورال در دو نوبت به او گفت که جیوه قرمز در حسگرهای فروسرخ موشک‌های جستجوگر گرما استفاده شده است.

  • منابع:
    1. Hunt for Red Mercury: The Mystery Lingers
  • تبلیغات: 
    1. 5 روشی که شما می توانید با مرفه کامل زندگی کنید
    2. لو رفتن راز پولدار شدن از یکی از ثروتمندترین انسانهای دنیا!!
    3. تاثیر مصرف میگو در بیماران دیابتی
    4. ساخت خانه با بشکه های فلزی شغلی پردرآمد در شهرهای نفتی!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.